~أشهد أن لا إله إلا الله وأشهد أن محمدا رسول الله~

Monday, September 10, 2012

~Nikmat yang baru disedari~

Bismillahirrahmaanirrahiim...
Assalamu'alaikum wbt..

Tadi ana dan sahabat-sahabat sebilik ana ke pantai belakang UMT..
Bahagia bersama diorang semua.. hehe insyaAllah, kenangan ini akan tersemat dalam hati ana, sampai bila-bila..
Alhamdulillah Allah kurniakan ana roommates yang baik-baik belaka.. alhamdulillah juga kerana doa ana nak roommmates baik-baik dimakbulkan Allah..


Hari ni, hari kedua ana dan sahabat-sahabat ana jalan-jalan di pantai UMT..
hari pertama jalan-jalan 2 hari yang lepas.. masa tu agak rushing, so tengok gitu-gitu aje pantai.. :)

Tapi hari ni, ana baru perasan yang ana ada bawak buku nota kecil milik ana..
Terasa mahu berpuisi tetiba..(uish..susah hilangkan tabiat ni.. mesti nak berpuisi bagai..nyampah x korang?haha..lantak lee...baca nih..tapi bukan sekadar baca..tapi hayati juga ya.. :)

~Nikmat yang baru disedari~


Menelusuri pantai permai itu..
Aku melihat laut yang luas terbentang..
Langit yang berdiri sendiri tanpa disokong tiang dengan kuasa Allah..
Tenang ku rasakan..

Batu-batuan yang kecil mahupun besar..
Pasti sedang bertasbih memuji kebesaran-Nya..
Burung-burung yang berterbangan di awan biru..
Tentu sahaja asyik dengan keindahan ciptaan-Nya..

Deruan ombak menghempas lagi..
Bagai menghempas sebuah ketenteraman di dalam segenap hati ini..
Bayu samudera pula berterusan menerpa pipi..
Membisikkan kalimah Maha suci Allah..
Lalu..ketenangan hati menyinggah lagi..

Aneh perasaan ini ya Allah..
Seaneh diriku yang sebelum ini tidak pernah terfikir tentang semua keindahan Ilahi ini..

Duhai pantai, terima kasih..kerana hadirmu,
menerbitkan sebuah kedamaian hati..
Yang kini, baru ku sedari..

Dahla tuh..
Alhamdulillah..sekian.. :)

Okeh, assalamu'alaikum wbt..




~^^~Subhanallah..Alhamdulillah..Laa ilahaillallah..Allahuakbar~^^~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Cutest Blog ^^,


Copyright© All Rights Reserved halaqahcinta-muslimah.blogspot.com