~أشهد أن لا إله إلا الله وأشهد أن محمدا رسول الله~

Sunday, February 6, 2011

~12 Rahsia Tampil Berseri-episod 10~

Assalamualaikum w.b.t..http://matcuoi.com

Bismillahirrahmaanirrahiimm..Ae nih rasa free aje..alhamdulillah! bole tulis entri lagi..yay!yay!http://matcuoi.com
Haa..seblom tuh mesti nak cte2 dlu..hihi~ *nak wat iklan yg sangat lama..wawawa~
Hehe..tadi ana menggugel-gugel gambar kucen..makhluk tuhan paling seksi chumilll!!
Oh! knape mreka sangat chumil skali?huu~ eii geram! http://matcuoi.com

Ae tu..ade sekor anak kucen ni datang umah ana..kcik lagi..kurus aje..tak macam Mico..
(kucing kluarga..hee~) Mico nampak lbih berisi..hehe~
Kucing tu comel..tapi comot.. Badan dia kurus sangat2..nak bagi makanan Mico, ye ta nak..huhu~ Oleh sbb terlalu comot..ana & adik lelaki ana pum memulakan misi kami memandikan kucen..ngeh3~ siap pakai sabun shokubutsu kucen tuh! Da tade sabun lain..ta kan nak pakai Breeze plak..menggelepar kpanasan kucen tuh nanti..http://matcuoi.com
huuu~ ta sanggup..ta sanggup..
punyala best mandikan kucen..hehe~ kucing tu terketar2..huu~ sian gak tengok..tapi nak wat cane..kena mandi gak..coz kamu ni busyuk2lah!huu~ bulu da jd cantik da..tapi..
misi kami kurang berjaya sbb tapak kaki ye tuh..kesan yang terlalu degil..tidak dapat ditanggalkan..adess.. tapela..skurang2nya nmpak oke dr tadi..hee~
Umi ana cakap, air liur kucing suci..btol la..tadi ana gugel2..jumpa..haa..kalo nak tao lbih lanjut sal kucen nih..jom kita gi kat kucen oo kucen..he3..kat sana lbih jelas lagi ya..best lak tuh ulasannya.. ana suka..! ana suka..!hee~http://matcuoi.com

Oke..tutup sal kucen2 nih..jom kita sambung RTB ke-10..huu~ jangan risau..RTB da nak abess daaa...kui3~ http://matcuoi.com

10. KETIKA MENGHADAPI DUGAAN

Dugaan..hidup takkan lepas dari dugaan..huu~ mood : sedeyy.. apasal? sbb dugaanlaa..sdey ngan dugaan..derita..terseksa.. uhuks!uhuks! yup..sedey memang sedey..tapi..tanpa dugaan, seseorang takkan bole kecapi kebahagiaan..sebab di akhir pnderitaan tu..adanya kebahagiaan..
Cuma kita aje yang perlu sabar ngan segala jenis dugaan yang datang..

Dalam dunia yang fana nih..takde sorang pum yang terlepas daripada cabaran & dugaan..
Kalo kita tabah & kuat menghadapi cabaran dan dugaan, hati kita akan lebih tenang & bersemangat tuk meneruskan kehidupan..

Perlu kita ingat! Segala sesuatu yang berlaku dengan izin Allah dan kepada-Nya jua kita dikembalikan..
Segala yang berlaku adalah kehendak Allah..apa yang berlaku adalah perancangan terbaik dari Allah.. Beranikah kita menidakkan kuasa Allah yang Maha Mengetahui segala apa yang berlaku.. Ingatlah sahabat2 ku..setiap perkara ada hikmahnya yang tersembunyi..huu~
*turut mengingatkan diri sendiri yang slalu alpa..

"Ayat yang Kami batalkan atau Kami hilangkan dari ingatan, pasti Kami ganti dengan yang lebih baik atau yang sebanding dengannya. Tidakkah kamu tahu bahwa Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu?" Surah al-Baqarah : ayat 106

Betul..kekadang kita terlalu emosi..contoh..putus cinta..nape ana pilih yang putus cinta nih? hee~ sebab ye memang amat sangat paling sinonim ngan masyarakat kita skarang..
(err..awas..penggunaan tatabahasa yg ta btol di situ..adik2 kat skolah jangan tiru tau! heheh!~)
Hurm..sambung balik mood insaf meh..

Putus cinta tak bermakna kita hilang segala-galanya..
Masih ada yang menyayangi..
Masih ada yang mencintai..
Masih ada yang mencemburui...mencemburui??
Allah sangat menyayangi kita! Dia Maha Penyayang..
Allah sangat mencintai kita! Dia sanggup bagi kita pluang walopum kita banyak wat dosa terhadapnya..Pintu taubat masih terbuka..kejarlah!
Allah sangat mencumburui kita! Ya lah..masakan Dia yang menciptakan manusia, ttapi manusia tu sendiri lupa kepada-Nya! Betapa kita tak bersyukur..kita asyik fikir masalah kita aje..
kita asyik nak jaga hubungan kita ngan manusia aje..kita asyik nak layan prasaan kita aje..
Tanpa kita sedar, kita telah melalaikan-Nya.. Yang paling berhak atas jasad dan roh kita..
Without Allah..we're nothing! Please..think of that! huhuhu~
Kita pentingkan diri sendiri..Ya Allah..ampunilah dosa-dosa kami.. http://matcuoi.com
Bersyukurlah..dengan apa yang ada. Itulah yang sebaiknya..
Serahkan segala-galanya kpd Allah..

"Tidak! Barangsiapa menyerahkan diri sepenuhnya kepada Allah, dan dia berbuat baik, dia akan mendapat pahala di sisi Tuhannya dan tidak ada rasa takut pada mereka dan mereka tidak bersedih hati" Surah al-Baqarah : ayat 112

Hurm..jadi..konklusinya..pasrahlah ngan apa yg berlaku,kan?kan?kan? hee~
Dengan memgingati Allah, hati kan jadi tenang...

Oke,ana rasa cukuplah dulu stakat ni ya..Syukran kepada yang sudi baca entri.. http://matcuoi.com
Yang baik dari Allah..yang buruk itu daripada diri ana sendiri..Membangun bersama Islam oke! in sya'Allah..
Wallahu'alam..
Wassalam..


~^^~Subhanallah..Alhamdulillah..Laa ilahaillallah..Allahuakbar~^^~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Cutest Blog ^^,


Copyright© All Rights Reserved halaqahcinta-muslimah.blogspot.com