~أشهد أن لا إله إلا الله وأشهد أن محمدا رسول الله~

Friday, January 28, 2011

~12 Rahsia Tampil Berseri-episod 6~


Assalamualaikum w.b.t..http://matcuoi.com

Bismillahirrahmaanirrahiim..hari nih cuti..hehe~ sgt2 happy..wee~ esok akak ana y

ang tersayang balik! Yay! Yay! Best bangeeet..xsabo ase mao jumpa..dia cuti sminggu, balik Kelantan..ngee~ cuti raya cina.. Hah..lupe nak ucap kat kwn ana… Teh Kim Xze, Gong Xi Fat Choi! Raya elok2 nanti yer..! hehe~

http://matcuoi.comoiht!! ape nih! wat pencemaran udara kat blog ana..shuhh! shuhh! huhu~

Hurm..smalam ana jenjalan http://matcuoi.comkat blog2 yang ana follow..Sangat suka membaca post2 orang..hihi~ Pastu ana de terbaca mngenai sbuah kisah dlm blog sape la..ana lupe lak.http://matcuoi.com.huhu~ jap,nak cari....

huh! da cari kat dashboard dah..tp xjumpa!huhu~ papepum,syukran kpd pnulis tuh ya..sbb ye tlah menyedarkan ana bahawa dakwah tu wajib bg stiap muslim! Sebarkanlah..walau hanya satu ayat..huhu~ Ye de crita kat blog ye sal kisah 2 orang kawan baik..Seorang Melayu, seorang Cina..mereka tlah berkawan sjak kecil & mnjadi sgt rapat.. pastu, kwn yang berbangsa Cina tuh sambung blajar kat luar negara.. Lama mereka x jumpa..Last2..kwn yg berbangsa Cina tuh balik ke tanah airnya..Dia telah memeluk Islam di luar negara.. Suatu hari dia jumpa ngan kawan Melayu dia tuh..mereka berbicara. Kwn yang berbangsa Melayu terkejut sbb kwn dia yang berbangsa Cina telah memeluk Islam di luar negara. Adess..senang2 ana bg gelaran la ya kat diorang..susah nk tulis pnjang2..huhu~ k, yg Cina tu nama sbenarnya Lim tp ana guna Chee ya? hehe..tadi bru tgk cite soda selasih..ambik name dlm tuh.. http://matcuoi.com huhu.. yg Melayu plak ana lupa nme pe..tape, kita guna nama Yazid la ye? oke..sambung..

Haa..Yazid terkejut!

Chee cakap, Yazid x sayangkan dia ke? Kenapa sanggup biarkan dia dalam kekafiran..? Kenapa Yazid sanggup melihat dia menjadi bahan bakar api neraka di akhirat kelak? Kenapa dia harus mengenali Islam di luar negara sdangkan di sampingnya terdapat seorang sahabat karib yang beragama Islam? Chee cakap lagi, kalo dia masih kafir, mesti di akhirat kelak dia akan mendakwa Yazid kerana tidak kenalkan dia ngan Islam..Ya Allah! Kalo gitu berapa ramai dalam kalangan kita orang Islam yang akan didakwa oleh orang2 kafir akhirat nanti??? Jom kita sama2 muhasabah diri..stakat mana usaha kita utk menyebarkan dakwah Islami..? Ana ngaku ana khilaf..kadang2 kita terlepas pandang hal2 sebegini..Nampak simple..tapi hal2 ginilah yang bole mnarik kita ke neraka..Oke..sekadar renungan tuk pagi nih ya..smile semua! Sematkan jihad fisabilillah dalam hati kita! Teguhkan akidah! Tambahkan ilmu! Agar kita sama2 menuju kejayaan yang sebenar..in sya'Allah..dengan panduan dari-Nya..doakan ana jugak ya sahabat2 sume.. huhu~

http://matcuoi.com

oke..jom kita lihat yg ni plak ya?hehe~

1 Malaysia..aiwahh!! sgt suka ngan perkataan nih..mnyedarkan kita bahawa walopun berbilang kaum, berbeza agama & bangsa, kita masih boleh hidup harmoni..haahh…I LOVE MALAYSIA so much! *smangat patriotik! smangat patriotik! Ngee~ Nih akibat slalu gi kem la nih..hihik! Rakan Muda, Belia 4B, SLAD (skim lencana anti dadah)..waa..sumenya best! Banyak kan persatuan2 yang ditubuhkan untuk membimbing para remaja..Bagi remaja sume..*termasuk ana..hehe jangan lupa sertai tau! Boleh mningkatkan smangat cinta akan negara & jati diri..heheheh~

Semangat2 jugak..entri kali nih takkan abes kalo duk ckp sal smangat 1 Malaysia tuh..ngeeheee~

Jadi, tuk mempercepatkan entri nih abes, jom kita sambung rahsia tampil berseri (RTB) yang keenam plak ya readers skalian..wee~ jom jom jom jom! Jom kita start..~

6.LUANGKAN MASA UNTUK RAWATAN DIRI

Aiyayai..apa ana nak ulas mengenai RTB kali nih ya? Agak susah sbb ana xpnah g salun2 wat rawatan diri nih..huish! Tape3..ana cuba usahakan jugak ya! Hehe~

Wanita yang telah berkahwin x semestinya mengabaikan penampilan diri..*Banyak post mengenai wanita berkahwin nih..malu lak ana sbb ana kan blom kawen

..hahaha~ de hati nk citer pasal org2 yang dah kawen ni kan? Ihik! X layak..! Tapi..tak kisahla..sume ni kan ana rujuk majalah..jadi jangan marah ana ya! Ana x salah..!

* wat muka innocent + mata blink2 http://matcuoi.comgituu..hikhik! oke sambung balik..hehe~ haa..cakap sal wanita yang telah berkahwin nih, mereka mesti ambik peluang untuk pergi ke salun dan mendapatkan perkhidmatan kesihatan & kecantikan..Di samping tuh, mereka bole blajar ilmu & panduan scara langsung drpd pakar kecantikan untuk melakukan sendiri di rumah..aahaa! nice tips tapi yg ni mesti kena ingat tau! Kita sbg wanita Islam hendaklah pilih salun yang mengikut syariat Islam.. Maksudnya, salun itu tidak menawarkan perkhidmatan kepada lelaki dan perempuan pada masa yang sama.

Jangan risau! jangan risau! hehe..kini terdapat banyak salun yang diuruskan oleh pengusaha wanita Islam! Salun sebegini membuatkan kita rasa lebih selesa dan selamat selama menerima perkhidmatannya. Selain tu, kita kena ada sifat wara' tau! Wara' disni mksudnya berhati-hati..Sama cam kita pilih makanan kan? mesti laa nk yang halal..sama gak ngan pemilihan produk kecantikan & kesihatan, mestilah yang halal..!

Jangan sampai yang haram jadi darah daging kita..huhu~ err...tamo oink oink tau! tamo..tamo..hehe~

*ingatan utk ana juga tuh!maklumlah..da tua ni,cpat sgt lupee..ehehe~ http://matcuoi.com

hehehe..ana rasa baik ana berenti skarang..ngee~ moga bermanfaat ya! kredit kpd pnulis blog yg de cite sal kewajipan menyebarkan dakwah td.. Ana btol2 lupa smalm ana baca kat blog sape..tapi blog tu memang best! perrgghh! tiptop pnye la! hikhik..

Oke..membangun bersama Islam..love u all my readers! Wallahu'alam..

yang baik dr Allah, yang xbaik itu adalah klemahan diri ana sendiri..

Wassalam..http://matcuoi.com


~^^~Subhanallah..Alhamdulillah..Laa ilahaillallah..Allahuakbar~^^~

12 comments:

ayUE mat nOR said...

suka baca. (: keep it up

ana_liyana said...

syukran ya! masheh byk2.. moga bermanfaat harpnya.. :) insya'Allah..doakn ana trus istiqamah.. :)

micky eyqa said...

nice info..")

d_tieah said...

Pnjg giler..
Btw, gud sharing..

ana_liyana said...

@micky eyqa : masheh ya sudi singgah & bace entri..moga bermanfaat!~^_^~

ana_liyana said...

@ d_tieah : hikhik..ana pum rase camtu..syok sgt mnulis kut..hee~ syukran ya sudi jugak bce walopum pnjang.. moga bermanfaat! ~^_^~

Hafriz el-Muhammady said...

trbaik!
truskn mnulis artikel brmnfaat. smoga bleh mnjadi saham akhirat..
insyaAllah.

ana_liyana said...

in sya'Allah..mudah-mudahan bgitu hndaknya! Syukran doanya ya! :)

►AdamXis◄ said...

as salam...sy dr sahabt blogger...pernah dgr citer tuu...sahabat yg berbangsa cine nie dh mengislamkan ramai kan org terdekat...yerlaa, sy pun ade ramai kwn2 bukn islam, dan mereka semua baik2 dgn sy...tapi sy rase belum menjalankan dakwah kpd mereka...(i_i)

Entry terbaru ►Sukan : Chong Wei vs Lin Dan (Terbuka Korea )

ana_liyana said...

wa alaikumussalam..yup..btol tuh..hehe cuma ana x citer abes sume.. huhu~ in sya'Allah..moga entri nih dpt buka mata hati2 kita utk sbarkan dakwah kpd mreka.. doakan ana juga ya.. syukran sudi singgah, bce n komen blog nih.. kunjungn dihargai.. :)

dhiya afina said...

best cte ni kak ana..^^ bleh x nk copy cte ni??hehe insyaAllah bwk manfaat kat org laen plak..:)

ana_liyana said...

Deq Dhiya..hehe..silakan2.. in sya'Allah..moga bermanfaat ya! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Cutest Blog ^^,


Copyright© All Rights Reserved halaqahcinta-muslimah.blogspot.com