~أشهد أن لا إله إلا الله وأشهد أن محمدا رسول الله~

Tuesday, December 28, 2010

~Bila Dia Berbisik~

Assalamualaikum w.b.t...

Pekabo sume? hehe~ Ana nak post lagi..wee~ Yela..xde mende duk tunggu orang je nih..sambil tunggu sambil ngepost..ngeh3

Sedang duk bace emel tadi..ana ade t'baca satu emel dari seorang sahabat ana (my lovely bestfriend insya'Allah dunia akhirat..ameen!) Dia ade anto mesej sal syaitan laknatullah la ni..
Hurm..sangat menarik..sebenarnya dah lama dia anta ni,tapi ana xpostkan aje..huhu~ ye la skang nak post la ni..wee~

Pernah xterkadang kita berasa ade sumthin dalam diri ni rasa nak wat baik aje...
Pastu, ade sumthin pulak yang menyekat kita..menyuruh kita melengah-lengahkan kebaikan tuh..
Hurm..ana pernah dengar orang kata (orang mana da lupa da...kui3) yg menyuruh ke arah kebaikan tu malaikat.. Yang menyuruh ke arah kejahatan pulak..syaitan..huhu~
Sebab tu bila kita rasa nak wat kebaikan..teruskan & segerakan..kalau x, mesti ade punyela yang sebuk2 nak menyampuk tu la..ni la.. dalam diri kita,kan? ( sekaligus mengingatkan diri sendiri nih..uhuks!)

K,jom baca emel tuh! ;)

BILA DIA BERBISIK!

Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu .....
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie!.zzzzzzzz

Manusia - Nak makan, laparlah..
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah... ..
Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa! .....

Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!

Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat..
Syaitan - Ahhh..awal lagi!mmm.. suruh si X, punchkanlah?

Manusia - Azan sudah kedengaran.. .....
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii!!

Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui !
Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh!! ...

Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah!!

Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila. ...... (kalau sempatla)

Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu .....
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh!

Manusia - Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee..
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu....


Sekarang anda mempunyai 3 pilihan :

1. Anda - Patutke aku biarkan E-mail ini tetap dalam mailbox aku.
2. Malaikat - Ingatkan pada kawan yang anda kenal (Forward E-mail ini)
3. Syaitan - Tak payahlah sebuk2


OK readers.. ana kena g dah ni..nak balik umah..hehe~ 3 minutes left utk abess waktu kerja..wee~ Moga bermanfaat! Jangan ikut kata2 syaitan tau..iiinngggaattt!!! ( pesan kat diri sendiri gak! huhukhuks!)

Membangun bersama Islam...Wassalam!

p/s: cantik x signature baru? Ahaksss! papai..! SALaM.. :)


~^^~Subhanallah..Alhamdulillah..Laa ilahaillallah..Allahuakbar~^^~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Cutest Blog ^^,


Copyright© All Rights Reserved halaqahcinta-muslimah.blogspot.com